خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/02/06 - 23:41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
یوسفی در نشست اتحادیه بین المجالس:

پارلمان ها می توانند برای حل مشکلات مردم پیشقدم باشند

نایب رئیس اتحادیه بین المجالس مجلس شورای اسلامی گفت:نقش پارلمان ها برای حل مشکلات مردم به ویژه مقابله با ویروس کرونا می تواند بی بدیل باشد، ضمن اینکه از ظرفیت پارلمان ها باید برای برقراری عدالت اجتماعی هم استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مجتبی یوسفی در یکصدوچهل و دومین نشست اتحادیه بین المجالس (IPU) ضمن آرزوی سلامتی برای بیمارانی که در سرتاسر جهان گرفتار کووید19 شده اند، گفت: کادر درمان در سراسر ایران و جهان به دلیل جانفشانی هایشان برای مقابله با ویروس کرونا قابل تقدیر هستند. 



نایب رئیس گروه اتحادیه بین المجالس جهانی مجلس شورای اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ایران تجربه خوبی در مقابله با کرونا دارد و در حال حاضر نیز در بحث واکسیناسیون اقداماتی انجام شده است.



وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران پیشقدم در رعایت حقوق شهروندی و مدنی است و از ظرفیت بانوان و جوانان در عرصه های گوناگون نیز بهره لازم را می برد. در حقیقت شرایط به گونه ای فراهم شده است که از حضور این افراد استفاده می شود؛ ضمن اینکه در پارلمان جمهوری اسلامی ایران نیز بانوان و جوانان نیز حضور چشمگیری دارند. 



این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: در شرایط حساس ویروس کرونا، تحریم های ظالمانه که علیه برخی از کشورها اعمال شده است، باعث به خطر افتادن جان انسان ها می شود که قطعاً با دیپلماسی پارلمانی می توانیم بر اینگونه اقدامات غیربشری فائق آییم. 



یوسفی اظهار کرد: اصلاح ساختار شورای امنیت و سازمان ملل الزامی است، چرا که فقط چند کشور از امتیازات این سازمان بهره کافی را می برند. 



نماینده مردم اهواز، کارون و باوی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نقش پارلمان ها برای حل مشکلات مردم به ویژه مقابله با ویروس کرونا می تواند بی بدیل باشد، ضمن اینکه از ظرفیت پارلمان ها باید برای برقراری عدالت اجتماعی هم استفاده کرد. جمهوری اسلامی ایران توانایی حل بحران های امنیتی و بین المللی را دارد./

پایان پیام

  • کد خبر : 318193
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار